تاریخ انتشار : یکشنبه 14 دی 1399 - 16:43
کد خبر : 85218

انتقال خون گیلان: به اهدای پلاکت در تمام گروه های خونی نیاز فوری است

انتقال خون گیلان: به اهدای پلاکت در تمام گروه های خونی نیاز فوری است

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: هم اکنون به اهدای پلاکت در تمام گروه های خونی شامل AB ، A ، B و O مثبت و منفی نیاز فوری است. دکتر بابک پاکدل روز یکشنبه در این باره افزود: از مردم نوعدوست گیلان دعوت می شود که برای اهدای پلاکت به

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: هم اکنون به اهدای پلاکت در تمام گروه های خونی شامل AB ، A ، B و O مثبت و منفی نیاز فوری است.

دکتر بابک پاکدل روز یکشنبه در این باره افزود: از مردم نوعدوست گیلان دعوت می شود که برای اهدای پلاکت به اداره کل انتقال خون گیلان در میدان فرهنگ رشت مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر برای اهدای پلاکت می توانند در طول روز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶ – ۰۱۳ داخلی ۱۳۵ و در ساعت اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ – ۰۱۳ تماس بگیرند.

پلاکت برای بیماران مبتلا به سرطان خون، کم خونی ناشی از نقص عملکرد مغز استخوان، بیمارانی که پیوند مغز استخوان انجام داده یا تحت درمان با داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی هستند، بیماران شیمی درمانی یا رادیوتراپی، افراد دارای بیماری های خونریزی دهنده یا اختلالات انعقادی ، بیمارانی که به پلاکت خون کامل پاسخ نمی دهند یا دارای مقاومت پلاکتی هستند و بیمارانی که اعمال جراحی بزرگ مانند عمل جراحی قلب باز دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز مورد مصرف قرار می گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

شرایط اهدای خون داشتن حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال)، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال از چهار بار بیشتر نشود، همراه داشتن اصل کارت شناسایی (شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و برای اهداکنندگان بار اول کارت ملی الزامی ) است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.